15 Eylül 2015 Salı

Karadeniz Gezisi ve YEŞİL YOL

Eğer siz de benim gibi canının kıymetini bilmeyenlerdenseniz bir Cumartesi sabahı gidiş - Pazar akşamı dönüşlük Trabzon'a uçak bileti alın ve her dakikası kıymetli ve bol oksijenli Doğu Karadeniz'in tadını çıkarın.
Mümkünse de çok geç kalmadan gidin derim. 
Çünkü 'Yeşil Yol' projesi hayata geçtikten sonra bölgenin doğallığının bozulacağı konusunda hem bizi gezdiren rehberler, hem de orada yaşayan insanlar eminler. Çünkü güzelim ormanların, yaylaların içinden yol geçecek otobüsler için.
Şu an gördüğüm mis gibi yemyeşil doğa, kokladığım mis gibi hava, kültürünü korumuş yerel halkın yerine 10-30 yıl sonra oralarda çirkin beton yığınları, görgüsüz tursitler, uyanık girişimciler, kurumuş dereler-çaylar, bir parça yeşil kalmış yerlere akın etmiş şaşkın kalabalıklar göreceğiz ve o kadar yolu gitmeye değer bile bulmayacağız. 
Ve o gün sıra yakınındaki-yöresindeki diğer bakir şehirlere gelecek. Çünkü inşaattan para kazanılması gerekiyor, çünkü maden çıkartılması gerekiyor, çünkü bizim yok etmek üzerine kurulu doğaya saygı duymayan bir turizm anlayışımız var.


Ne yapabiliriz bu konuda bilmiyorum. Yöre halkının büyük çoğunluğu itiraz ediyor, jandarma ile çatışmaya girmişlikleri bile var ama kimse dinlemiyor. Devletin gözü kör, kulağı sağır. 
"Yeşil Yol" ile ilgili daha sağlam ve detaylı bir yazı okumak isterseniz tıklayınız
#yesilyoladurde imza kampanyası için tıklayınız

Şimdi sıra benim güzel anılarımda. Karadeniz'i düşündükçe yüzümde bir gülümseme olacak....

KAÇKAR DAĞLARI




ZİL KALE



 ÇAT YAYLASI


9 yorum:

Nesrin dedi ki...

merhaba , ne güzel fotoğraflar ... ağaçların yok olması gerçekten çok üzücü :(

Keşke Gerçek Olsa dedi ki...

Nasıl güzel bir doğa var fotoğraflarda gerçekten. Düşündükçe insanın yüreği acıyor!

Godsyndrome dedi ki...

şu bloga dünya gözüyle bir yorum yapmak nasip olmadı yanarım ona yanarım :)

Dışavurum dedi ki...

Nesrin, Teşekkür ederim :*

Keşke Gerçek Olsa, Umarım bir şeyler, inşaat aşık kafalar değişir bir an önce, para değil de doğa kazanır...

Godsyndrome, Şeref duyarım Müdür:) Zaten 40 yılda 1 uğruyorum buralara, ses edin de yazasım gelsin.

Ruhsuz Atmaca dedi ki...

Memleketim toprak kokan memleketim. :)))

Dışavurum dedi ki...

Ryhsuz Atmaca, ne şanslısınız

Kısaca Dodi dedi ki...

Nasıl kıskandım şuan üşengeçlikten ben pek gezmiyorum :D blogumada beklerim sevgiler :)

Fulya Süzen dedi ki...

Selamm,
Dyanamadığım bir şey de; yeşil, mavi, doğal ortamlar, köy evleri, bahçeler....ufffff:))
Ben de beklerim sizi sayfama, ziyarete gelirseniz sevinirim:)))
fulyapimlezzetler.blogspot.com
Sevgiler...

Adsız dedi ki...

“Hafta sonunun 4'ünde kiralık bir mülk satın alma fırsatını yakaladım. Bay Lee hızlı yanıt verdi ve ilk kez kiralık bir mülk satın almak için kredi aldığım için, kredi sürecini yürütmeme yardımcı oldu. İyi ve nazik bir kredi veren Bay Lee ile çalışmak harika bir deneyimdi. Bir mülk satın almak veya işletme amacını finanse etmek için kredi aramaktan vazgeçerseniz, Bay Lee size bu tür bir süreçte yardımcı olabilir, burada ayrıntılarını WhatsApp + 1-989-394-3740. / 247officedept@gmail.com! "