10 Ocak 2017 Salı

İzlediklerim / Ocak 2017

11.22.63
Stephen King'i çok severim (ağabeyimle ortak sevdiklerimizden).
2012 yılıda 22/11/63 kitabını okumustum. Hikayesi, yazarın her kitabında başardığı gibi, yıllar geçse bile aklımdan çıkmamıştı hikaye vee dizisini de izlemek kısmet oldu 2016'da. 
Güzel bir mini dizi, 10 üzerinden 7.9 veriyorum, IMDB puanı 8.3



BLACK MIRROR

2011 yılı idi, biz o zamanlar amatör ve dijital bir dergi olan Ajanda'yı cıkarıyorduk. Ata, bu diziyi önermisti kösesinde, sayesinde erkenden kesfettigim bir shaeser. Benim 'LOST' askım baskadır, onun da ilk sevdalılarındanım. Dizi sıralamamda Black Mirror 3 yada 4. sırada. Lost, Game of Thrones, Breaking Bad ve Black Mirror. Puanı benim icin 9.5. IMDB'de 8.9



WEST WORLD

1973 yılında filmi çekilmiş, henüz izlemedim. Dizisi ise gayet ilgi çekici, HBO yapımları kalp ben. Jonathan NOLAN, Anthony Hopkins ve JJ Abrams var işin icinde. Yaşamımızı ve gerçekliği sorgulamadan edemiyor insan izlerken. Puanım 9. IMBD'de de 9.1



THE NIGHT OF

Cok sakin görünüyor dizi ama gerilimden de geri kalmıyorsunuz izlerken. Amerikan toplumunu ve hukuk sistemini güzel eleştirmis. Kendi ülkemin sorunları, gelişimi falan bitti cünkü, o yüzden diğer toplumlara merak saldım... (Kar nedeniyle 2 gundur evden calışıyoruz, gündüz kuşağında ulusal kanallarının hali nedir? Bunun yanısıra Türk dizilerini 1-2 tanesini tenzi ederek zaten izlemeye dayanamıyorum. Carpık ilişkiler, yüzeysel karekterler, mimiksiz oyunculuklar, uzun reklam araları vb.. Güzelim tiyatro oyuncuları müsamere tadında projelerde...)
Kısa keseyim Aydın havası olsun, The Night Of için puanım 9. IMDB'de 8.7



START UP

Martin Freeman benim adamım. Hangi dizide, filmde oynasa dikkate değer bir yapım oldu benim için. Start up, adı üstünde yeni bir iş kurma hikayesini anlatıyor. Memur zihniyetinden bir an olsun ayrılmadım 15 yıllık çalışma hayatımda, gurur duymuyorum bununla ama en azından kafam rahat, kar etmeye calışmak, personel sorunları, müşteri bulmak falan. Beni çok zorlar. Bu yüzden ülkeden Zuckerberg çıkmıyor, ezberleyerek sınıf geçtik, garanti işlerin peşinden kostuk. Yine dağıttım konuyu, Start Up da batının icadı ve yine yüksek puanı o aldı: 8.7 verdim. ('Içerde'yi oylasam 6 verirdim mesela, onu baz alabiliriz :)) IMDB'de 8.1 (Icerde ıse IMDB'de 8.4)



TRAIN TO BUSAN

Filmin 10. dakikası idi, Engin'e 'Gel hiç izleyip sinirlerimizi bozmayalım' diye israr ettim ama işe yaramadı. 

Kore yapımı bir aksiyon, korku filmi. Allahım o ne dram. Hayat yeterince insanı acıtıyor, hele bizim ülkemizde mutsuzluğumuz bir mecburiyet uzun zamandır. Kendimize ayırdığımız o küçük anlarda üzülmenin ne anlamı var?
Klişelerle dolu ama güzel film. O kadar konustuğuma bakmayın arkasından, izlemeye değer. Buna benzer 'Snowpiercer' vardı, onu da çok beğenmistim. Train to Busan'a puanım 8. IMDB'de 7.5



Hiç yorum yok: