15 Temmuz 2010 Perşembe

İl nuovo cinema Paradiso


Film 1980'lerde İtalya'da çekilmiş.
Hani Türk-İtalyan ortak yapmı deseler hemen 'anlamıştım zaten' diyeceğim , o kadar bizden bazı sahneler,görüntüler.(ama değil :))
Sinema'da yasakçılık , siyasi olaylara bakış aşısı , hem aile içi hem de okulda çocuk eğitimi gibi ...
Filmdeki pek çok karakter de zaten bizlere benziyordu görünüş olarak.

Bir adamın çocukluk anıları yada hayatının gözlerinin önünden bir film şeridi gibi akışını anlatıyor 'Cinema Paradiso' . Aynı zamanda sinema salonları ve sinema filminin ta kendisiyle ilgili pek çok gelişmeye tanık oluyor ve detay öğreniyoruz.

Hiç bir şey aynı kalmıyor , yıllar içinde değişen mekanlar , koşullar ... Duygular ? Onlar da bu değişime ayak uydurabiliyor mu , bunu istese de başarabiliyor mu biz de sorguluyoruz izlerken..
Filmdeki başrol karakterimizle ilgili bu sorunun cevabını son sahnelerde öğreniyoruz....

Cannes film festivali'nde Jüri özel ödülü'nün yanı sıra Yabancı dilde en iyi film OSCAR'ını da almıştır.

Not : Mavi gözlüler en beteriymiş. (ben demedim , Alfredo dedi ;) )

5 yorum:

nesobaby dedi ki...

Benim son zamanlarda izlediğim en güzel filmdi. Zaten bir film beni ağlatacak kadar etkiliyse o filmi unutamıyorum :) Ayrıca bizden çok şey vardı Türk ortak yapımı deseler inanırım görüşlerine de aynen katılıyorum gerçekten de öyledi :) çoğu sahnede ay bu adam Türk mü ay kesin Türk dedim hep :)) İyi ki izledik Sedoşka valla pims'le serin serin ohh mis gibi yanında çekirdek sinema keyfi evde de bir ayrı oluyor yani

Biraz Şöyle Biraz Böyle dedi ki...

Muhteşem bir filmdir. Kesilen sahneler mevzusuna çok gülmüştüm :)

Kısaca Fd dedi ki...

çok severim böyle filmleri.Mutlaka ben de izleycm.Teşekkürler tavsiyen için

Dışavurum dedi ki...

Neso ve Banu , ortak noktada buluştuk bu filmde ne güzel .
İyi seyirler kısaca Fd ;)

Adsız dedi ki...

Thаnκs , I've just been searching for information about this topic for ages and yours is the greatest I have found out till now. But, what about the bottom line? Are you sure in regards to the supply?

Also visit my weblog; mouse click the up coming webpage