1 Şubat 2013 Cuma

17 aylık bebeğim neler yapar oldu?



  • Yürüyor, koşuyor, kelime yada hareketlerle istediklerini net biçimde belli ediyor.. Artık o bebek değil de çocukluğa adım attı sanırım...
  • 30 küsür kelimesi var. Henüz cümle kuramıyor. 2 kelimeyi bir araya getirmişliği yok sabinin.
  • Yaşıtlarıyla bir arada olmaktan çok mutlu. Eğer karşısındaki ona oyuncağını vermiyorsa o da aynısını yapıyor, yok eğer diğer çocuk paylaşımcıysa o da elindeki oyuncağı ona uzatıyor. Eşim bu konuda bana çektiğini söylüyor (tersim pistir :))
  • Sabah kahvaltısında yediği bulamaçtan kurtulduk! 1 yumurtadan omlet yapıyorum sabahları, üstüne labne peynir ve tereyağı sürüyorum. Hüpletiyor resmen. Üzerine de pekmezli ıhlamur yada adaçayı içiyor. Balı da kendi yaptığım tam buğday ekmeği üzerine sürüp vereceğim, henüz onu denemedim.
  • Yemekten zevk aldıkları: Tarhana çorbası, yoğurt, çubuk makarna, muz, nar, kurabiye-kek (benim yaptıklarım), süt, domatesli bulgur pilavı, kısır, kuruyemiş, karnabahar yemeği, köfte, omlet, ekmek
  • Son 2 ayda 3 kere soğuk algınlığı geçirdi, 1 kere de idrar yolları iltihabı. 3 kere antibiyotik kullandık malesef :( İltihap sonucunda, hem de antibiyotik kullanırken 2 gün boyunca ateşliydi, 40.2 yi bile gördük.
  • Ateşliyken hep kucağımda yatmak, uyumak istedi. Normalde babaya düşkündür, hastayken beni seçti Pikaçu. Ana olduğumu hissettim, oh be!
  • Uykusu günde 1 kereye düştü. Takribi 12-14 arası öğlen uykusunu uyuyor.
  • Akşam 19:30-20:00 arası kendi kedine (emzikle) uyuyor, sabah 8 gibi kalkıyor. Bence 7 gibi uyanıyor ama ses çıkarmıyor emzik emmek için. Emzik emmesine sadece uyurken izin var çünkü, gün içinde emzik yok.
  • Tuvalet eğitimini vermek istiyorum ama daha hazır değil belli. Ara ara yoklamaya devam edeceğim, biliyorum doğru zaman 24 aydan sonra ama bana bez olayı onun için çok rahatsız edici geliyor :(
  • Ev işlerini yaparken ondan yardım istiyorum (masusçuktan tabi). Bir mutlu oluyor, hevesleniyor. Mesela çamaşır makinesine beraber çamaşır koyuyoruz -o sadece 1 çorap koyabiliyor:)-, ben deterjanları koyuyorum o da makinenin 'başlat' düğmesine basıyor, sonra makinenin su alma sesini dinleyip, çamaşırların dönmesini bekliyoruz. Beraber çamaşır asıyoruz -1 çorap assa iyi, ıslak çorap elinde odada dolanıyor, asmaya çalışıyor-, yatak örtüsünü seriyoruz -örtünün bir tarafından tutuyor, ben de o sırada motive ediyorum 'annecim yardım mı ediyorsun bana, aferin sana' diye mutlu oluyor :)
  • Resimli kitaplarına olan ilgisi pik yapmış durumda, kendi kendine o kitaplara 5 dk kadar bakıyor. Sonra bana getirip kitaptaki hayvanların, nesnelerin ismini söyletiyor.
  • Kitaplara karşı ilgisi büyük. Çocuk kitabına daha uzun bakıyor ama evde yada kitapçı gördüğü kitapları, dergileri açıp bakmak istiyor, gördüğü resim yada fotoğrafları bana gösteriyor. Yani kitapların, dergilerin içinde onun ilgisini çekebilecek şeyler olduğunun farkında, içlerini merak ediyor.
  • Ben telefonla konuşurken o da karşımdaki kişiyi dinlemek istiyor, ona uzatıyorum telefonu tanıdığı biriyse gülümsüyor ve öpücük atıyor.
  • Son 2 gündür etraftaki şeyleri sorar gibi. 'Neee' diye işaret parmağıyla etraftakileri gösteriyor, aynı şeyi 30 kere sorduğu oluyor tabi.
  • Arkadaş moduna geçmeye başladık, bana hissettridiği bu. Bu aylara kadar onun temel ihtiyaçlarını karşılayandım, yavaş yavaş beraber günü yaşamaktan keyif alan anne-oğul olmaya başlıyoruz sanırım. O benim dilimden anlıyor, ben de onun dilinden anlıyorum çünkü artık.

8 yorum:

bahar006 dedi ki...

Maaşallah, Allah nazarlardan saklasın.

Dışavurum dedi ki...

bahar006, teşekkür ederiz :)

Yeşim - Nils Mum dedi ki...

Harika oldular bu dönem değil mi? Yaramazlık üst seviyede ama ben bu hallerini daha çok tercih ediyorum:) Maşallah Efe konuşma konusunda önde gidiyor galiba Nilde öyle 30 kelime falan yok 10tane vardır maksimum. Diğer saydıklarının hemen hepsi aynı durumda. Tatlıyı ve meyveyi ne çok seviyorlar değil mi:) Efeyi kocaman öpüyoruz

Dışavurum dedi ki...

Evet Yeşim, büyüyor bıdırıklarımız. Yaramazlık da yapsa pek gözüme batmıyor, fazla oğlumcu bir anne mi olacağım acaba? :) Efe de geçen aya göre çok çok az kelime öğrendi. Gelişim hızları aylara ve konulara göre değişiklik gösteriyor bu bebelerin sanırım.
Biz de tatlı Nil'i ve seni öpüyoruz, mucckk :*

Unknown dedi ki...

Efe yaramaz yaramaz çocuklardan değil o yüzden batmıyordur gözüne. Maşallah benim yakışıklıma.Çok tatlı.
Kitaplara bizim ki hepmeraklıydı. Yerlere serip üzerine basmak ve yemek konusunda ama daha içini merak etmiyor.
Efe dilli maşallah. AY özledim gelsenize :)

parıldayan çiçek dedi ki...

Maşallah bayağı büyümüş zaman çok hızlı geçiyor.

Dışavurum dedi ki...

Banyo Suyu, geliriz tabiki hanım hanımcık Alisimizi (ve seni de tabi Pırasaseven yegane kişilik:)) biz de özledik!!!

Dışavurum dedi ki...

Parıldayan Çiçek, Doğum gününüz kutlu olsun! Sevgiler.