9 Ocak 2013 Çarşamba

Evde lahana turşusu yapımı

10 dakikada yapılabilecek kadar kolay bir şeymiş turşu kurmak.


Malzemeler:

  • Lahananın sert olan iç yaprakları
  • 3 adet havuç
  • Bir avuç nohut
  • 20 yemek kaşığı kalın tuz
  • 7 diş sarımsak
  • 1 çay bardağı sirke
  • yarım çay bardağı limon
  • 3 litre içme suyu
  • 5 lt. bidon
Bidonun dibine nohut ve sarımsakları koyun.

Üzerine lahana ve havuçu ekleyin.

Bir kenarda su ve tuzu karıştırın. Lahanaların üzerine tuzlu su, limon ve sirkeyi dökün.
(Acı olsun isterseniz içine istediğiniz kadar süs biberi de atabilirsiniz)

Bidonun ağzını sıkıca kapatın, içindekleri bir kaç kere çalkalayın.

10 gün sonra turşunuz yenmeye hazır.
Afiyet olsun.



2 yorum:

Nesrin dedi ki...

süper !! ellerine sağlık bende yapacağım :)) çok severim lahana turşusunu

NEZİHE dedi ki...

MERHABA LAHANAYI ALDIM TURŞU YAPMAK İÇİN CESARET BEKLİYORDUM BİR DE TARİF ARAYIM DEDİM BU TARİFİ GÖRDÜM HARİKA GÖRÜNÜYORDU AZ ÖNCE KIRMIZI LAHANA VE BEYAZ LAHANAYI BU GÖRE YAPTIM ÇOK ZEVKLİYDİ İNŞALLAH 10 GÜN SONRA DA LEZZETİ İYİ OLUR VE YERİZ OZAMAN DA TEŞEKKÜRLERİMİ YAZARIM YENİ TARİFLER BEKLİYORUM HOŞÇAKALIN