6 Mayıs 2012 Pazar

8 aylık bebeğim neler yapar oldu?


  • Bu hafta itibariyle 4 tane dişi var, ön alt ve üst dişleri. çok kolay çıkarttı 4 dişi de, ne bir diş kaşıyıcı, ne de jel kullandık. Bir baktık diş etinin ardında görünüyor beyaz beyaz, sonra hoopp 1 hafta içinde çıkıverdi. Umarım azılar da böyle kolay çıkar.
  • İlk defa 3 gün önce koltuktan düştü. Tamamen benim ihmalim, iş yaparken onu kollamayı unuttum. Pat diye ses geldi, yan düştüğü için, önce sağ omzu sonra da kafayı vurmuş yere. Ağlamaya başladı hemen, acıdan değil de korkudan ağladı bence. Yüzünü yıkadım, sarıldım, emziğini takıp ağzına; kucağımda sarılarak sakinleştirdim. Hemen uyudu zaten. Bundan sonra daha dikkatli olmam gerek, düşe kalka büyüyecekler gerçi; anne koruması da bir yere kadar.
  • Aylar oldu artık, yatağına koyuyorum kendi kendine uyuyor. (Doğduğu andan itibaren hiç sallamadım) Ancak ağzında emzik olması şart, bir kaç aya kadar emzik alışkanlığından vazgeçirmeyi düşünüyorum, umarım başarabilirim.
  • Akşam 19:30 - 20:30 arası bir saatte uyuyor genelde, sabah da 06:30 dedim mi ayakta!
  • Pütürlü, taneli yiyemiyor. Çok aç da olsa yemiyor, öğürüyor. Blender'a muhtacız, malesef...
  • Tel sarar'ı yapmaya başladı. Gözleri dikkatlice benim elime bakıyor, kendi de acemice çeviriyor ellerini.
  • Bana daha fazla tepki veriyor artık, odadan çıktığımda ağlıyor bazen. Acıkmış halindeyken yemek görürse çığlığı basıyor, bir şeye dokunmak ister de izin vermez yada anlamazsam ağlıyor, oturmak istemediğinde kendini geriye doğru atıyor.
  • Bir kere bağırsak enfeksiyonu geçirdi, 2 kere ciddi anlamda kustu ve ishal oldu 3 gün. Sonra kendiliğinden geçti.
  • Artık araba koltuğunda oturacak, ana kucağına veda ettik. Recaro'nun Young Sport modelini aldık, 9-36 kg. taşıyabiliyyor. İsofixli değil ama 50 TL'lik bir kemer ile isofix özelliği sağlanıyormuş.
  • TV yada çizgi film izletmiyorum, yemeğinin son kaşıklarına doğru yemezse Fisher Price'ın 'animal sounds' aplikasyonunu açıyorum, güle oynaya bitiriyor tabağını; bir nevi rüşvet aslında... :)
En kolay aylarımızdan biriydi 8. Oturuyor olması ve oyuncaklara daha çok ilgi gösteriyor olması benim işimi kolaylaştırdı.


2 yorum:

Unknown dedi ki...

oto koltuğundan memnun musun?
bir de kendi kendine nasıl uyutorsun :)?

Dışavurum dedi ki...

1 kere oturdu daha aldığımızdan beri oto koltuğuna, kullanıyım biraz detaylı post yaparım.
Kendi kendine uyutma kısmıyla ilgili video post yapmaya karar verdim, bekle Moda(e)ratör :) 1 hafta sonra yayında; şimdi her uyuyuyuşunu caneraya çekiyorum.