8 Mayıs 2012 Salı

Zeytinyağlı baklalı ENGİNAR

Sadece ben değilim di mi küçükken burun kıvırdığı pırasaları, baklaları şimdi mmhhhh yapa yapa yiyen?
Damak tadı değişiyor sanırım insanın büyüdükçe, evet yaşlandıkça değil büyüdükçe! Hıh! :)

Canım Makbule Teyzem baklalı enginar yemeği yapmıştı bana. Tadını çok beğenmiştim, şimdi kendim yapmayı denedim; fena da olmadı hani.
Hazır iç baklayı, enginarı bol buluyoruz bu hafta pazarlarda hemen size tarifini yazayım dedim. Elinizi çabuk tutun ama iç baklayı haftaya görme şansımız pek yok, bulursanız da deepfreeze'e atabilirsiniz.

Malzemeler:
4 adet ayıklanmış enginar
250 gr iç bakla
1 büyük kuru soğan
2 dal taze soğan
Yarım demet dere otu
1 adet limon
1 kaşık un

Soğanı bol zeytinyağında kavurun, azcık tat versin diye içine 1 küçük domates attım. Soğanların rengi dönünce üzerine 1 kaşık unu serpin, bir döndürün.
Bir limon suyunu, iç baklayı ve enginarı da düdüklüye atıp, soğanla beraber 5 dk daha pişirin.

Az dere otu, 2 tatlı kaşığı şeker, yarım tatlı kaşığı tuz, yarısına gelecek kadar kaynar suyu döküp düdüklüde 20 dk pişirin.

Piştikten sonra isterseniz üzerine yine kıyılmış dere otu ekleyebilirsiniz.
Afiyet olsun.

Hiç yorum yok: