20 Şubat 2013 Çarşamba

The invention of Lying / Yalanın icadı - FİLM


Şimdi size anafikri ilginç bir filmden bahsedeceğim.
Gelmişiz 2000'li yıllara ama hala dünya üzerinde hiç yalan söylenmemiş düşünün. 1 kere bile.
Markete, eczaneye, öğretmene, patrona, sevgilinize her kime ne derseniz diyin karşınızdaki de size hemen inanacak. Çünkü yalanın ne olduğunu bile bilmiyor kimse. Filmin çıkış noktası bu.

Sonra bir akıllı nasıl oluyorsa yalan söylemeyi keşfediyor ve hikaye böylece başka yönlere gidiyor. İşte bu noktadan sonra bana sığ geldi film. Din eleştirisi yapmak istemişler ama daha soft bir geçiş yapılabilirdi, fazla göze sokulmuş.

2009 yılı Amerikan yapımı 'The Invention of Lyging' bir romantik komedi.
Benim tarzım değil, o yüzden çok beğendim diyemeyeceğim ama başta da belirttiğim gibi konu ilginç, izlemesi zevkli olabilir. Başrollerde Jennifer Garner ve Ricky Gervais var, filmin IMDB puanı 6.4.

İlk yalanı kim, kime, hangi konuda ve ne zaman söylemiştir acaba? Gerçekten güzel olurdu bunu bilmek.

2 yorum:

Jane dedi ki...

Merhaba yeni bir kartpostal etkinliği başlattım, sizin de haberiniz olsun istedim. Katılmak ister misiniz?

http://delikitap.blogspot.com/2013/02/postcard-kardesligi-etkinligi.html

Unknown dedi ki...

Merhabalar , Yalanın Keşfi gerçekten güzel bir film. Bende ilk blog yazımı bu filme yazayım dedim. Filmi pek anlatmak istemedim aslında. Ama böyle filmler bekliyoruz yönetmenden :) Blog yazım için http://www.muragram.com ' a bakabilirsiniz.

Teşekkürler.