18 Şubat 2011 Cuma

Bana bunu yapmasalar, yorgunum...

Eski bir YKB çalışanıyım. O kurumda edindiğim arkadaşlıkları, dostlukları hiç bir kalabalık ortamda bulamadım 3 on yıllık ömrümde.
En sevdiğim ve sevildiğim arkadaşlarımın ‘çoğu’ ya Yapı Kredi’de çalışmıştır, yada hala orada çalışmaktadır.
Eşimle de orada tanıştık, 2005 yılının sonlarında...

Eşimin eski yöneticisi www.siirdefteri.com ‘un, iyi yürekli sahibidir. Bugün gibi nedenli yada nedensiz duygu dolu olduğum günler bayılırım şiir defterinde gezinip bir kaç şiir okumaya.
Cahit Külebi, Özdemir Asaf, Salah Birsel...

Bugün ise sitenin giriş sayfasında Atilla İlhan’ın bu şiiri vardı. Paylaşmak istedim, şimdiden iyi tatiller...


Pia

ne olur kim olduğunu bilsem pia'nın
ellerini bir tutsam ölsem
böyle uzak seslenmese
ben bir şehre geldiğim vakit
o başka bir şehre gitmese
otelleri bomboş bulmasam
içlenip buzlu bir kadeh gibi
buğulanıp buğulanıp durmasam
ne olur sabaha karşı rıhtımda
çocuklar pia'yı görseler
bana haber salsalar bilsem
içimi büsbütün yıldız basar
bir hançer gibi çıkıp giderdim

ben bir şehre geldiğim vakit
o başka bir şehre gitmese
singapur yolunda demeseler
bana bunu yapmasalar yorgunum
üstelik parasızım pasaportsuzum
ne olur sabaha karşı rıhtımda
seslendiğini duysam pia'nın
sırtında yoksul bir yağmurluk
çocuk gözleri büyük büyük
üşümüş ürpermiş soluk
ellerini tutabilsem pia'nın
ölsem eksiksiz ölürdüm

Atilla İlhan

5 yorum:

Meyra dedi ki...

özellikle "içime büsbütün yıldız basmak" ne hoş bi benzetme olmuş:))

Dışavurum dedi ki...

Meyra selamlar,
'içimi büsbütün yıldızlar basar'
Şair olmak nasıl bir şeyse artık, hayran olunası bir yetenek değil mi?

Zeynep'le Tarifler dedi ki...

içlenip buzlu bir kadeh gibi
buğulanıp buğulanıp durmasam
....nasıl güzel sözler bunlar,ahhh ahhh:)

Sokak Kedisi dedi ki...

Şiirin her satırı ayrı güzel...

Eski dostlar gibisi de yok hakikaten, ne zaman içim ağrısa düşerim kapılarına, sorgusuz sualsiz kucak açarlar. İçi ısınıyor insanın aklına dostluk düştümü :)

Sevgiler

Nesobaby dedi ki...

YKB de seni özlüyor bacım :)))
bu site Uğur'un mu?