13 Mayıs 2013 Pazartesi

2 Oyun birden

Baya iyi 2 oyun izledim geçen haftalarda.

İlki'ne İmgelerle gittik. Yüksek/Overspill. İkinci kez DOT izliyorum ve ben de artık onların fanıyım! Overspill -büyük-bir kesim İstanbullu genç erkek üzerinden hepimizi anlatıyor. Ne güzel AVM'lerimiz, bize değer katan! markalarımız ve dolu! bir hayatımız var değil mi? Cuma akşamları ne yaparsınız, nerede yemek yersiniz, rutine binmiş hayatlarınız değişse ne hissedersiniz?... 
İzleyin işte, sorgulayacak çok şey var...
ben kalp Dot isimli fotoğraf ? :)

İkinci oyun ise Engin Alkan'ın yönetmenliğinde Şehir Tiyatroları'nda sergilenen 'Vişne Bahçesi'. Yazar Anton Çehov'un 'Üç Kız Kardeş' oyununu izlemiştim yine Şehir Tiyatroları'nda yıllar önce. Aslında ben Tiyatro'da klasiklerden çok modern text'leri seviyorum ama yönetmenine göre aldığım keyif çok değişiyor. Vişne Bahçesi'ni Engin Alkan yönettiği için bu kadar severek izledim sanırım. Çarlık Rusyası sona ererken, toplumsal sınıflaşma da yerini başka senoryalara bırakıyor. Nisbeten daha entellektüel bir yorum okumak isterseniz buraya tıklayabilirsiniz. Rusya'nın son 200 yılı benim çok ilgimi çekiyor, ayrıca halihazırda bir sosyoloji öğrencisi olduğum için çok sevdim, gülelim-eğlenelim diye gidilecek bi oyun değildi uyarayım.



Sanırım ben tiyatro sezonunu bu senelik kapadım. Önümüzdeki sene hem Efe'yi çocuk oyunlarına götüreceğim hem de kendim daha fazla oyun izleyeceğim umarım...

1 yorum:

parıldayan çiçek dedi ki...

Dot tiyatrosunun oyunları daima güzeldir.