21 Eylül 2010 Salı

Kumbaracı 50'yi bilir misiniz?

İTÜ'lü arkadaşlarım sayesinde tanımıştım ilk defa 'Altıdan sonra tiyatro' grubunu.
Bakın onlar kendilerini nasıl tanımlıyorlar :
1999 yılında, çoğunluğu İTÜ'den mezun mimar ve mühendislerin bir araya gelerek kurduğu bir gruptur Altıdan Sonra Tiyatro. Öğrencilik yıllarında, İTÜ Güzel Sanatlar Bölümü Tiyatro Topluluğu'nda, yirmiyi aşkın oyunda; oyuncu, yönetmen, dekoratör gibi görevler alan grup üyeleri, yedi yıllık geçmişin sonunda oluşan bu ‘üniversite tiyatrosu' birikimini ‘yarı profesyonel' bir tiyatro kimliğine dönüştürmek için ilk adımı atar ve böylece grup da yapılanmış olur. Kuruluş amacını; ‘sanat ve bilimin ortasındaki köprüde, yaşadığı çağ ve topluma ileteceklerini sanatsal bir senteze dönüştürmek ve yazdığı özgün eserlerde, üyesi olduğu kuşağın gözüyle geleceği tiyatro eliyle biçimlendirmek' olarak belirleyen grup, geçen her sene ile birlikte attığı adımlarda, bu amaç doğrultusunda yol almaya çabalamış; amatör tiyatronun samimiyeti ile profesyonel tiyatronun tekniğini aynı potada eritebilmek adına taviz vermeden çalışmalarına devam etmiştir. 
Bu grubun oyunlarını oynadığı sahne ise Galatasaray'dan tünele doğru inerken soldaki Kumbaracı yokuşunda bulunan KUMBARACI 50


Dün akşam Kumbaracacı 50 destek konserleri kapsamındaki YENİ TÜRKÜ konserine gittik.


Yağmur, Rüzgar, Fırtına ... Üstüste söyleyince sanki hava koşullarından bahsediyormuşum gibi oldu ama Yeni Türkü'nün seslendirdiği şarkıları söylemek istedim sadece :)
Maskeli Balo, Çember, Vira vira, Cevriye Hnm.,Telli turna, Yeşilmişik, Destina, Olmasa mektubun ... biter bitmez o küçük salondan nasıl büyük alkışlar koptu görmeliydiniz.
Hayranlıkla izledim Derya Köroğlu'nun enerjisini.Bu akşam eve gittiğimde yapacağım işlerden biri de Can Yücel,Murathan Mungan dizeleriyle hayat bulmuş biraz daha Yeni Türkü şarkısı dinlemek olacak...


Ben etkinliği İmge'nin blogundan öğrendim ve gittim. Belki sizler de benim vesilemle harekete geçer, geride kalan konserleri kaçırmazsınız?
Bilet almak için :0532 255 55 80, 0212 243 50 51nilgun@altidansonra.com




Başka türlü bir şey benim istediğim
Ne ağaca benzer ne de buluta
Burası gibi değil gideceğim memleket
Denizi ayrı deniz havası ayrı hava
Nerede gördüklerim nerde o beklediğim
Rengi başka tadı başka
Bir başka yolculuk dalından düşmek yere
Yaşadığından uzun
Bir tatlı yolculuk dalından inmek yere
Ağacın yüksekliğince dalın yüksekliğince rüzgarda
ve bir yeni ömür vardığım
Çimen yeşilliğince....


CAN YÜCEL / 1986

2 yorum:

Nesobaby dedi ki...

aaaaa çok güzelll çok severim yeni türkü bak sen yazınca dinleyesim geldi vallaa :)) bizi neden çağırmadınız diyesim geldi :) hahahah :) valla çağırsan gelirdim kuzu
başka da yenitürkü konseri yokmuş
ben İTÜ 'den mezun gençlerin tiyatrosuna gitmiştim, çağrı merkezi (callcenter 'da olabilir) diye bir oyundu çok beğenmiştim çok komikti.Çocuk kendisi oynayıp yazmıştı. Yine Taksim istiklal'de salonları vardı minnacık

Dışavurum dedi ki...

Neso'm bileti eski işyerinden arkadaşlar almış, biz de tiyatrolarına gideriz hepberaber. Çok beğenilen oyunları var.
Ben sana başka yerde Yeni Türkü konseri de bulurum hem.