13 Mart 2013 Çarşamba

18 ay için oyunlar

Efe şu an 18 aylık. Bu vakte kadar ki oyunlarımız onu şaşırtmak, güldürmek yada heyecanlandırmak üzerineydi. Artık yavaş yavaş konsantre olma süresinin uzadığını farkediyorum. Araştırdığım 'Montessori' eğitim şekline uygun aktivitelerden birini denedik ve sonuç başarılı oldu. Saatlerce oturup aynı oyunu oynamadık tabiki ama Efe zevkle şekilleri doğru yere yerleştirip, sorduğum soruları cevapladı.

Malzemeler:
  • Evde bulunan herhangi bir kağıdı değerlendirebilirsiniz.
  • Makas
  • Seloteyp
  • Pastel boya
  • İp
Sehpanın üzerine büyükçe kayıdınızı selobant ile yapıştırın ki kaymasın ve üzerine öğretmek istediğiniz şekilleri çizin.
Farklı 2 boyda geometrik şekilleri kesin. Biri ipe asılacak, biri kağıdın üzerindeki şekille eşleşecek.
Ben geometrik şekilleri pastel boya ile boyadım, örn. tüm üçgenler kırmızı, tüm kareler mavi idi.



Minicik elleriyle şekilleri üstüste koydu bıcırık. Sonra gidip ipte asılı 'kare'yi bulmasını istedim, ilk seferde yapamasa da sonraki denemelerde doğruyu buldu.

Etrafımızda bulunan çoğu nesnenin ismini biliyor ama eşletrime yapması ve şekilleri tam üstüste koymaya çalışması onun ince motor gelişimi için önemli. 

Kağıdımızın üst tarafı boş kaldı. Tencere, tabak, kuş, elma, ayakkabı gibi aklıma o an ne eserse onu çizeceğim. Bu kağıt bize 3 gün gider ;)

1 yorum:

Ayşen Alemdar dedi ki...

takipteyim Sedacığım :))) ne güzel şeyler yapıyorsun :)