11 Nisan 2013 Perşembe

Çocuk yetiştitirken okuduğum kitaplar

Daha hamile olduğumu öğrendiğimde başladı onu beslemeyi, korumayı, büyütmeyi nasıl daha doğru yaparım diye okumalarım. Her anne de çocuğu için en güzelini zaten şüphesiz. 

Fikrine güvendiğim akademik yönü olan insanların önerilerini okumayı seviyorum.
Pek çok kitap aldım çocuk yetiştirme ama 2 tanesi benim için doyurucu, doğru ve rahatlatıcı bilgilere sahipti.
Onlar sayesinde bazı sorunlarım çözüm buldu, bazı problemler de hiç başgöstermedi çünkü önlemini aldım.
He hiç mı sıkıntı yaşamadık? Çoookkkk. Çocuğun iştahsızlığına, mikrop kapmasına/hastalanmasına vb. zorluklara kitaplar çare bulamıyor çünkü.

Şimdi gelelim benim için en iyi 2 kitaba:


  1. Hamileliğinizde sizi neler bekler?
Birazdan devamını da getireceğim serinin ilk kitabı. Friends'te Rachel bile bu kitabı okuyordu -canım benim- :)

2. Bebeğinizin ilk yılında sizi neler bekler?

Lohusalıktan, emzirmeye, annelik hislerinden, hastalık tanımlarına kadar hemen her soru ve ihtiyacınızı karşılayacak harika bir 'ilk yıl başvuru' kitabı. Kendisi benim 'ebeveynim' gibiydi desem abartmış olmam :)

3. Çocuğunuz büyürken sizi neler bekler?

1 yaşını bitiren çocuğunuzun bundan sonraki bir kaç yılı için daha size rehberlik ediyor. Yine harika.

Bu 3 kitaplık seri bebeğin aylarına göre bölümlere ayrılmış olduğu için, her ay 10-15 sayfa okumanız yeterli oluyor.

4. Harika çocuk nasıl yetiştirilir?
Açıkçası başlığı bana pek sevimli gelmedi. Çok iddialı ve anne üzerinde de baskı yaratıyor bence. Tamam çocuklarımız iyi olsun, hoş olsun da, 'harika' nedir?

Bu kitap 'Montessori' felsefesini anlatıyor. Sade ve net. Montessori'ye ilgi dıuyuyorsanız ama uygulamaya nereden-nasıl başlayacağınızı bilmiyorsanız çok iyi bir rehber. Evi çocuk için nasıl uygun hale getirirsiniz, ona nasıl davranmalısınız, özgüveni nasıl gelişir, oyuncakları nasıl olmalı, nasıl oyunlar hazırlayabilirsiniz gibi pek çok sorunun cevabı var.
Ben Montessori yöntemini doğru buluyorum ve elimden geldiğince uygulamaya çalışıyorum. 
Bu kitap beğenisi diğerlerinden daha öznel bir seçim bu noktada.

1 yorum:

Yemekbahane dedi ki...

Kitapla ya da kitapsız tek bildiğim efe çok şanslı bir çocuk sen hayalgücü yüksek heyecanlı ve keyifli bir annesin bu seni çok özel kılıyor