26 Eylül 2009 Cumartesi

Mevlana,Şems,Elif Şafak,AŞK !


Yirmi Beşinci Kural : Cenneti ve cehennemi illa ki gelecekte arama.İkisi de şu an burada mevcut.Ne zaman birini çıkarsız,hesapsız ve pazarlıksız sevmeyi başarsak,cennetteyiz aslında.Ne vakit birileriyle kavgaya tutuşsak;nefrete,hasede ve kine bulaşsak,tepetaklak cehenneme düşüveririz.
Popüler olan herhangi bir şey , özellikle bu bir kitapsa önyargılı yaklaşıyorum.Hep de yanlış yaptığımı farkediyorum... Dan Brown okumadan önce de böylesi kapılacağımı bilmiyordum,Adam Fewer (Olasılıksız,Zar Adam),Stephenie Meyer (Alacakaranlık,Yeni Ay),Grange(Leyleklerin Uçuşu,Kızıl Nehirler) gibi son derece popüler kitaplar şu an bir çırpıda! okunmuş olarak kitaplığımda duruyor :)

Gelelim Aşk'a ...O pespembe kapağıyla piyasaya çıktığında okuyacağımı düşünmüyordum.Herhalde, bir kadın yazar'ın diliyle yazılmış 'aşık olan başka bir kadının hikayesidir' diye düşünmüştüm.

Bahar'ımla konuşurken , 'oku Seda,çok güzel ,sandığın gibi bir hikaye değil' deyince, var bu işin içinde bir iş deyip başladım okumaya ! :)

Konu , anlatım biçimi ve bizden bir hikaye olması çok güzel. Türk bir yazarın kitabını beğenmek de ayrıca mutlu ediyor beni. Türkçe yazılmış , anadilimde yazılmış bir eseri okumanın keyfine diyecek yok demek isterdim ama , Elif Şafak kitabı İngilizce yazmış ?! Ve okuduğum kitap doğal olarak çeviri idi ...

Bu konuda ayrıca eleştiri almış Elif Şafak . Bir noktada sonuca bakmak daha doğru sanki ?

Kimileri de , yazılan bilgilerin gerçekliğini eleştirmiş .. Sufiler popüler olmak istemedikleri için ayrıca şikayetçi imiş. Vs vs...

Herkes kendince haklıdır muhakkak , yine de bize bizden birini anlattığı için , bir çok insanın Şems ile tanışmasını sağladığı için ve kitap okunmasına vesile olduğu için , ben bizzat kendim :) Elif Şafak'a teşekkür ediyorum .

Aşk'ın üstüne Ahmet Ümit'in 'Bab'ı esrar' kitabı okunursa , bu iş tadından yenmiyormuş :) Anlayacağınız bana Remzi'nin yolları gözüktü ...

Hiç yorum yok: