29 Mart 2010 Pazartesi

Savas yillarinda kultur devrimi


Hifzi Topuz`un kitaplarini okumayi seviyorum. Bilgi ve birikimini sadelikle anlatiyor , agir konulari akici bir dille aktariyor cunku.
`Savas yillarinda kultur devrimi` kitabi ise 1900 lerin basindan 1960 lara kadar dunyadaki gelismeleri , ulkemizdeki Koy Enstitulerinin kurulusu-kapanisi ve egitim-kultur alanindaki saygideger isimlerin cabalarini anlatiyor.

Arkadasim Burak anlatmisti. Izmir`de universite hazirlik icin dersaneye gidiyorlar , sinav yaklasmis artik son gunler. Matematik hocasi soruyor son dersinde , `cocuklar artik son gun , bana soracaginiz bir konu,soylemek istediginiz bir sey var mi diye`. Bir kizin talebi oluyor  `Hocam konulari sooyle bir toparlayabilir miyiz?`

:) Ben de bu kitaba karsi boyle iyimser bakiyorum su an. Hifzi Topuz onca yili sooyle bi toparlayabilmis gercekten hic de kalin olmayan bir kitapta.

Beni en cok etkileyen kismi ise , bir cok ulke 2. dunya savasiyla birebir muhatap olurken , sukur ki biz dogrudan etkilenmemisiz. O yillarda yeni bir ulke olarak toparlanmamizda onemli bir faktor. Hos uzay falan derken yine almis yurumusler savas sonrasinda ama ...
Bundan sonra umarim , bizden de bilime teknolojiye dair ses getiren isler cikar.

1 yorum:

Bero dedi ki...

Hakkaten biz nası etkilenmemişiz 2.dünya savaşından anlamadım :)
Hıfzı Topuz'u hiç okumadım buarada ama madem tavsiye ediyorsun o zaman okurum yakında :)