5 Ekim 2012 Cuma

ARKA BAHÇE / İBB Şehir Tiyatroları


SUÇLUSUN! oyun böyle başlıyor, dış ses Amerika'yı sembolize eden Güzin Özyağcılar'a sesleniyor, 'Suçlusun'.  Amerika suçlu mu değil mi çoğumuzun kafasında aynı cevap vardır bence.
Tüketim çılgınlığı, petrol ve para için darmadağın ettiği ülkeler, Kızılderili ve zencileri asimile ve yok etme çabaları vs. vs. 


Evin arka bahçesi tüm bu kötü durumların saklandığı yer oyunda. Bir çok artık kullanılmayan  materyalin orada bulunması doğayı ne hale getirdiğimizi simgeliyor ve 6 kişi daha var arka bahçede her biri farklı ülkeyi temsilen.

Çağdaş Türk Tiyatrosu'nun önemli yazarları arasında yer alan Bilgesu Erenus, Arka Bahçe adlı oyununda kapitalizmin tarihsel gelişimini, küreselleşmenin sonuçlarını eleştirel bir bakışla ele alıyor. Sömürenlere karşı yeni bir dünya kurmak isteyenlerin mücadelesi sürmektedir.

Ben çok sevdim oyunu. Ancak tiyatroya gülüp, eğlenmek için gitmek isteyen seyirciye önermiyorum.

Şehir Tiyatroları'nda geçtiğimiz yıllarda izlediğim ve hala sahnede olan oyunları aşağıda listeledim. Üzerine tıklayarak yorumlarımı okuyabilirsiniz.

İstanbul Efendisi

Surname 2012

İntiharın Genel Provası

Meraklısı için öyle bir hikaye

Hiç yorum yok: