22 Ekim 2012 Pazartesi

Monet'in Bahçesi / Sakıp Sabancı Müzesi

Öncelikle Sabancı Müzesi'nin getirdiği hemen hemen tüm koleksiyonları ve sergileri çok beğendiğimi söyleyeyim. Bir tek Dali sergisi beni pek tatmin etmemişti.
Beğenerek gezdiğim diğer SSM sergileri için üzerlerine tıklayabilirsiniz:

Biz Monet'i 3 blogger gezdik. Sanat Notları ve İmgeleme ile sergi gezmek pek keyiflidir.


Monet'in Bahçesi sergisini gezmeden önce, müze girişinin hemen sağında bulunan ve Monet'in hayatını anlatan filmi izlemenizi öneririm. O zaman eserler daha anlamlı olacaktır.
Çünkü Claude Monet bahçesine tutkun bir adam, yıllarını, tüm parasını, emeğini çekinmeden koskocaman bir bahçeye harcamış. Sergi'nin adı da getirilen eserlerle çok uyumlu. Çoğunlukla nilüfer ve salkım resmi göreceksiniz. İnsan figüründen çok çiçekler var temada, ancak ressamın gözleri bozuk olduğu için de formlar alışık olduğumuzdan farklı.
Bu noktada devreye İZM'ler giriyor. Emperesyonizm. Bu kısımlara girmeyeceğim...

Malesef fotoğraf çekmek yasaktı. ama Google bedava! :) İşte sergi kapsamındaki resimlerden bir kaç tanesi.



Mutlaka gezin, 6 Ocak 2013'e kadar vaktiniz var.

Pazartesi günleri müze kapalı.

Sabancı Müzesi giriş ücreti ne kadar? derseniz: (Ekim 2012 itibariyle)

Tam Bilet : 12 TL
Grup Bileti (en az 10 kişi) : 8 TL
İndirimli Bilet : 4 TL (öğrenciler, öğretmenler)
Çarşamba günleri ücretsizdir.

Ücretsiz Giriş
14 yaş ve altı çocuklar
Engelliler ve bir refakatçi
60 yaş üzeri ziyaretçiler
Sabancı Üniversitesi akademik ve idari personeli
ICOM Kart sahipleri
Basın mensupları

4 yorum:

Nesrin dedi ki...

günaydın , müze gezilerin çok seviyorum .

birdysevda dedi ki...

Merhaba çok iyi yapmışsınız. Ben de bayramda gitmek istiyorum.Ama bakalım başka şehirden İstanbul'un o taraflarına ulaşım derken yollarda geçmez umarım tüm vaktim.

birdysevda dedi ki...

Merhaba çok iyi yapmışsınız. Ben de bayramda gitmek istiyorum.Ama bakalım başka şehirden İstanbul'un o taraflarına ulaşım derken yollarda geçmez umarım tüm vaktim.

Emrah Ateş dedi ki...

değerlendirmek lazım