9 Haziran 2011 Perşembe

Game of Thrones / Taht Oyunları

Arkadaşlar yok böyle bir şey!
Fantastik dünya tutkunlarındansanız zaten çoktan duymuş, indirmiş, izliyorsunuzdur bu diziyi.
Ben Ata’nın Ajanda’da Haziran sayısı için incelediği yazısı sayesinde haberdar oldum. Biz Engin’le bayılırız FRP, Yüzüklerin Efendisi ve türlerine. Hemen edindik ‘Game of Thrones’u.

İlk bölümde içim kalkmadı, dehşete düşmedim, bazı ilişkilerden bir tiksinmedim değil :)
Ama bölüm öyle bir sonla bitiyor ki, birbirimize devam edelim mi diye sormadan hemen 2. bölüme geçmesine izin verdik aletin.
Aynı heyecanlı tempoda devam etti sonraki bölümler de.

“Korku filmi izleyemeyem” diyen hemcinslerime göre bir dizi değil baştan uyarayım. Abartmışlar ölüm sahnelerini, bunu da göstermezler artık dediğim yerde; çok da göze sokmadan ama gayet net bir biçimde izleyiciye açık açık her şeyi aktarıyor.
Aynı şekilde cinsellik de öyle, bu sebeplerle 17 yaş altına yasaklanmış dizi. TR’nin ulusal kanallarında göstgerilir mi ileride bilmiyorum ama gösterilse de yapımın ufak bir kısmı makaslanacaktır kesin.

Aslında dizi 7 serilik bir kitaptan uyarlama imiş, ben sadece bu türdeki eserleri okumak yerine, izlemeyi tercih ediyorum. Ancak ‘Alaycıkuş’ serisi hariç... Keşke Alaycıkuş’u da film değil de dizi yapsalar şöyle 5 seneye yaya yaya, nasıl zevkle izlenir!

Bu dizinin Sawyer’ı Jaime Lannester, Logalas’ı ise Viserys Targaryen'dir bana göre.
Ama Sawyer’ımız da , Legolas’ımızda sevdiğimiz insanlardı; bu dizideki tipten benzettiğim karkterler ise benim için baştan ölmüştür :p Ağızlarıyla kuş tutsalar yaptıkları pislikler unutulmayacak, bakın nasıl benimsemişim diziyi, karakterleri falan hemen :)

Game of Thrones ile ilgili fazlası için Ajanda dergideki yazıyı okumanızı öneririm.


--- You win or you die... ---





2 yorum:

Vladimir dedi ki...

ÇOk merak ettim bunu... Sİlent Hill den beri hiç bir oyundan korkmuyordum. Buna hazırım sanırım

Dışavurum dedi ki...

Biliyorum Silent Hill oyununu, korkunçtu gerçekten.
Bu dizide de öyle karanlık, soğuk sahneler çok. Tavsiye ederim, beğeneceksindir Valdimir.