4 Temmuz 2011 Pazartesi

Transformers / Dark of the moon

Bu haftasonu kah bir Eminönü insanıydım, bebek eşyaları için eşi ve arkadaşıyla dükkandan dükkana koşan :) (Sağol Bilgeciğimm)
Kah Pazar sabah kahvaltısında arkadaşlarıyla coşan,
ve en sonunda Transformers gerçeğiyle 30'unda tanışan.


Neymiş, en iyi 3 boyutlu filmmiş şimdiye kadar yapılan. Yok arkadaş, orada duracaksın! Avatar'a ne oldu peki?
Yalın bir izleyici gözüyle bakıyorum, iki film de beni derinden etkilememiş olup, sadece geçici zevklerimin kurbanı oldular ancak Avatar 2 sene öncesinin teknolojisi olmasına rağmen seyirci olarak beni görsel anlamda daha çok doyurdu.


Öncelikle bu transformarslar üstün özellikleri olan robotlar tamam da, neden arabalar onu anlamadım. (Aman Allahım tam bir anneye dönüşüyorum - Seda'nın transformasyonu) Yani uzaylı yaratık olması , robot olması ve arabaya dönüşmesi fikri mantıklı gelmedi bana ama neyse...


Filmdeki sarışın hatunun (Rosie Huntington-Whiteley) sadece güzelliğine vurgu yapılması, Tomb Raider gibi bir kadın: hem dövüşçü, hem güzel, hem çevik hem de ahlaklı Angelina Joliegillerden olmaması adına sevindiriciydi ama yani bu kadar da sadece meta olarak bir kadını kullanmayı... bilemedim böyle de derin ve eleştirel bir yanım var :) hoşuma gitmedi.
-- Dikkat, devamı spoiler olabilir--


Macera bitti neyse, bence aksiyon olarak gayet başarılıydı, ama yeter artık ya, yine Amerikalılar bizi kurtardı. Yani yıllardır Hollywood sayesinde beynim yıkana yıkana, Amerikan hükümetine, NASA'ya, FBI ve CIA'ya müthiş bir vicdan borcu hissediyorum.


Steven Spielberg'ün yapımcılar arasında yer alması, filmin puanını gözümde artırmakla beraber, bir daha izler miyim? Hiç sanmıyorum. Başrol oyuncularının başına gelmeyen kalmadı, ama beyaz ceket filmin sonunda biraz tozlanmış, oyuncuların hiç kırıkları çıkıkları yok, "ben güzelim, ben de çok şahaneyim yine keh keh" falan modunda ortalıkta dolanıyorlar.


Ancak, özellikle aksiyonseverler, küçük çocuğuyla film izleyecekler, keyifli bir kaç saat geçirmek isteyenler için gayet iyi bir 3 boyutlu film seçimi olacaktır.