21 Nisan 2010 Çarşamba

Aya Yorgi ve 23 Nisan

Son yıllarda Aya Yorgi benim içi Çeşme,koy ve harika deniz demek .
Bir İstanbullu olarak bildiğim ilk Aya Aorgi ise Büyükada'daki kilisedir.
Benim hiç , 23 Nisan günü ada'ya gitmişliğim yoktur , (evde paşa paşa Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı Şenliklerini izlerim :P ) ama yine de merak ederim , nedir bu vapurları tıklım tıkış dolduran insanları amacı ? Gelelim araştırmacı gazeteclik yazımıza :)
Büyükada'nın tepe noktasında bulunan Aya Yorgi Manastırı 1751 yılında inşa edilmiş , Aya Yorgi Kilisesi ise 1905 yılında.
Tüm bilimsel verilerimiz burada son buluyor :) , bundan sonra okuyacaklarınız inanç ve yorumlardan oluşmaktadır.
İşte o çok gizemli hikaye :
Kilise Hristiyanların Meryem Ana'dan sonraki 2 . Hac merkezinden biri kabul ediliyormuş.
"Bizans zamanında Aya Yorgi kilisesi işgal atında kalmış ve keşişler bu kilisedeki kutsal eşyaları toprağın altınag ömerek saklamışlar.
Yıllaar yıllar sonra bir çoban rüyasında bu kutsal emanetleri ve nerede gömülü olduklarını görmüş , Büyükada'ya giderek yokuşu tırmanması ve çan sesi duyduğunda ise bulunduğu yeri kazması talimatını almış yine rüyasında tabi.
Tek başına , hiç konuşmadan , Büyükada'daki o yokuşu tırmanmış ve tepeye yaklaştığında çan seslerini duymuş. BAşlamış kazmaya veee kutsal emanetleri bulmuş."
Bu emanetler halen kilisede sergilenmekte imiş.

İnsanlar neden 23 Nisan'da bu kiliseye gidiyor derseniz , Ortodokslar kendileri için kutsal bir gün olduğundan. Geri kalanı bilemiyorum :)

Ben kilisenin hemen yanındaki mekanı çok başarılı buluyorum .Yıllar önce bir keresinde oturup yemek yemiştik , kesinlikle tavsiye ederim.Özellikle'de Bozcaada'dan özel olarak getirttikleri şarabı tadın. Yoksa Gökçeada'dan mı getiriyorlardı ? :)

Bu 23 Nisan'da da insanlar yokuşu tırmanırken bir makara ipi boşaltacaklar yola , çalılara çaput bağlayacaklar ... Ben orda olmayacağım için göremeyeceğim :) Oaya gidecek , gidemeyecek yada gitmeyecek herkesin duaları kabul olsun.


KAYNAK

6 yorum:

Stil Direktoru dedi ki...

Süper oluyor keşke gidebilseydin canım bu arada haha sen çok yaşa emi :) Gelişmeleri bildir tamam mı :))

Dışavurum dedi ki...

Çok kalabalık oluyormuş , ondan gitmeyeceğim aslında , bir sonraki gün bisikletimle ve arkadaşlarımla soluğu Ada'da almayı düşünüyorum.
Merak etme Eda, her gelişme itina ile bildirilir :)

Bero dedi ki...

Ben sana diyim, 23 Nisan'da Ayayorgi'ye gidilmez dediğin gibi.
Ama gitmeyi isterdim yine de, çok güzel bir cümbüş oluyomuş, her telden insanın dayanışması.

Nesobaby dedi ki...

Biz geçen sene bu olayı unutup gittik neye uğradığımızı şaşırdık kiralamak için bisiklet bile bulamadık başta :) sonra bırak bisikleti adım atacak yer yoktu :) Ok saygı duyuyorum ama heryer iplik oluyor ve çöplerle dolu bana biraz adanın güzelliğini gölgeliyor gibi geliyor :) Ama o güne dair hatırladığım tek güzel şey Kıvanç Tatlıtuğ'u canlı canlı görüp yanında durmak olmuştu :)))

Dışavurum dedi ki...

Neso biz ertesi gün gidecez nasılsa , o çöp konusuna bir el atarız artık.
Bero resim değişmiş ,çok beğendim.

Bero dedi ki...

Teşekkürler Sedoş.
Bu resim benim ilkokuldaki tipim :)