22 Nisan 2010 Perşembe

Dünya günü



Google'a girdiğimde farkettim , bugün "Dünya günü" imiş.
22 Nisan Dünya Günü, ilk olarak San Francisco’da 1969 yılında düzenlenen Ulusal UNESCO Dünya Konferansında John McConnell tarafından Dünyamızın yaşamı ve güzelliğini kutlayarak karşı karşıya kaldığı çevresel tehditlere dikkat çekmek amacıyla bir Dünya Günü düzenlenmesi fikri ile ortaya çıkmıştır.
Çevreci bir yaklaşım en nihayetinde ve bu yüzden Google'ın desteklemesi çok hoşuma gitti.
Yerli ve yabancı gazetelere şöyle bir göz attığımda ise , bugünle ilgili hiç bir habere rastlayamadım . Buna Greenpeace'de dahil.Kimse dikkate mi almıyor nedir,yoksa sadece Google mı kutluyor anlamadım ?

Sonuç olarak "farkındalık" oluşturmak için güzel bir fırsat. 
Belki birinin aklına "haftasonu bir fidan dikmek" düşer , yada ben gibi bir başkası Cam-Kağıt ve Plastik çöplerini ayrı torbalarda saklamaya başlar artık.

Dünya günü vesileyle Dünya ile ilgili bir kaç bilgi yayınlayayım dedim :

  •  Güneş Sistemi'nin Güneş'e uzaklık açısından üçüncü sıradaki gezegenidir.
  •  Üzerinde yaşam barındırdığı bilinen tek doğal gök cismidir.
  • Tek doğal uydusu Ay' dır.
  • Yapılan araştırmalar sonucu gezegenimizin yaşı 4,5 milyar yıl olarak hesaplanmıştır. (Ben ise sadece 28 yaşındayım :o )
  • Dünya'nın üzerindeki topografik oluşumlar ve kendi ekseni etrafındaki eksantrik hareketi nedeniyle düzgün bir geometrisi yoktur.
  • Ekvatorun şişkinliği yüzünden Yer'in merkezinden en yüksek nokta aslında ekvatordadır.
  • Dünya kendi çevresinde (23 saat 56 dakika 4,098903691 saniye)[1] ve güneş çevresinde (365 gün, 6 saat, 48 dakika) hareket eder.
  • Günlük ve yıllık hareketlerine bağlı olarak gece, gündüz, mevsimler, kayaçların oluşması ve diğer canlılık ve biyolojik olaylar gerçekleşir. Mevsimlerin oluşmasında etken ise 23 derecelik eksen eğikliğidir.
  •  Dünyanın yüzölçümü 509.200.000 kilometrekaredir. (Bizim ev 110 m2 :) )
  •  Kuzey kutup çevresinde karalarla çevrilmiş bir deniz, Güney Kutup çevresinde denizlerle kuşatılmış bir kara parçası vardır.




2 yorum:

Nesobaby dedi ki...

Greenpeace'ten bana mesaj geldi kutladılar haklarını yemeyelim :))

Dışavurum dedi ki...

Bugün bana da mail geldi , ben bu postu yazdıımda kutlamamışlardı daha :)