11 Nisan 2010 Pazar

Blogger etiketleme hakkinda bilgi


Bir arkadasimiz , sag taraftaki `Etiket bulutu`nu nasil yaptigimi sormus,ben de baskasi da faydalanir bir gun diye buraya yazayim dedim.
Ben blogum ile ilgili bir cok puf noktayi Eda Suner'in sitesinden ogrenmistim , sagolsun :)Blogger ile ilgili ipuclarini ogrenmek Isteyen buraya da goz atabilir.

ETIKET olsturma adimlari :

Yerlesim sekmesinin altinda 'Gadget ekle` butonuna tiklayin.

Bu gadget'lar icinde `ETIKETLER` baslikli olanini bulup , sol ust kosesindeki + arti isaretine tiklayin.

Boylelikle Etiketler bolumunu sitenize eklemis oldunuz , gelelim diuzenleme kismina :


Goster seceneginde TUM ETIKETLER'i secerseniz , o postun altina ne yazmissaniz hepsi etiketler bolumunde gorunur. Benim gibi uzun uzun etiket giriyorsaniz yazilarin altina , bu etiketler bolumunuzun karman corman ve anlasilmaz olmasina neden olacaktir.











Kendinize ornegin 10 adet etiket basligi belirleyip , orn : Moda , spor , alisveris , kitap vb. sadece bunlarin ETIKET`ler kisminda gorunmesini saglayabilirsiniz. Bunun icin Secilen etiketler butonunu secip , hemen altta bulunan DUZENLE linkine tiklamalisiniz.




Arama motorlari sayesinde , sitemi daha cok kisi ziyaret etsin diye ; etiketler kismina postumdaki konuyu ozetleyen anahtar kelimeler giriyorum. Ama bu anahtar kelimeler ETIKETLER basliginda gorunsun istemiyorum . Anliyorsunuz beni degil mi ??? (Beyaz`in psikopat tiplemesi :) )
Bu sebeple etiket olarak yazdigim her cumle/cumlecik bu listede yer alsa da , ben sadece ETIKET olarak sitemde gorunmesini istediklerimi tikliyorum.












Ornegin bu post`un altina bir cok etiket yazacagim. Ancak asagida yazdigim etiketlerden sadece bir tanesi bu listede secili oldugundan (Blog dunyasi harikalar diyari) , o etiketin altindan bu yazim gorunecek.
Not : Eger etiket olarak hem `Blog dunyasi harikalar diyari` hem de `kitap kurdu` yazsa idim. Bu yazim her iki etiketin altinda da gorunecekti.


Umarim aciklayici olabilmisimdir. Kolay gelsin ... 

3 yorum:

MKBL dedi ki...

Değerli bilgi için teşekkür ederim.

Stil Direktoru dedi ki...

Canım benim ne kadar incesin takıldığın varsa mailden de yardım ederim sor sevgiler

Merve KARABURUN dedi ki...

bana gelen bu post için teşekkürler : )inceliğin için de. gayet açıklayıcıydı ki hallettim meseleyi.