14 Ocak 2012 Cumartesi

Bebeğim neler yapar oldu?

4 aylık bir bebeğim var artık. Gözümünün önünde bir insan büyüyor, ilginç hisler yaşatıyor ve çok güzel.
İlk günleri gözlerini bile açmadan neredeyse tüm gün uyuyordu, şimdi :

  • Gülüyor, hatta ses çıkarıyor gülerken :)
  • Bizim desteğimizle ayakta duruyor
  • Gaz sancısı 1 aydır çekmiyor
  • Daha az aralıklarla beslenmek istiyor (ortalama 3 saatte bir)
  • Gözlerini ayırmadan bize bakıyor, takip ediyor
  • Yüzüne doğru bakıp konuşunca ilgiyle dinliyor
  • Bebek masajı yapılması hoşuna gidiyor
  • Geceleri uzun saatler uyuyor
  • Akşam sekizde yatıyor, sabah 7 - 8 gibi kalkıyor ama bu arada acıktığı için 2-3 kere uyanıyor
  • Agu, uuu, avvv gibi sesler çıkarıyor
  • Sürekli ilgi görmek, kucağa alınmak istiyor
  • Sadece annesütü içiyor
  • D vitamini takviyesi alıyor
  • 7 kg. oldu
Bu aralarar dönmeye başlamasını ve nesneleri eliyle tutmasını bekliyorum.
Efe'ye tek başıma bakıyorum, zorlanmıyorum çünkü o uyuduğunda ben de uyuyorum bazen, kitap okuyorum, uyanıksa dışarı çıkıyoruz sık sık. Havalar soğuk ama üstünü sıkıca giydirdikten sonra bir sorun olmayacağını düşünüyorum.

5 yorum:

Unknown dedi ki...

ben de inşallah temmuz başı gibi kucağıma alacağım, haftaya cuma cinsiyetini öğreneceğiz :)

bu yazının sonuna geldiğimde artık sanırım hormonlardan gözlerim dolu dolu oldu, ne kadar güzel bir duygu...

allah nazarlardan saklasın kuzunu, daha nice nice güzel günler geçirin sağlıkla...

Dışavurum dedi ki...

Çok sevindim, ne güzel bir haber! Sağlıkla kucağınıza alın.
Ben de hamileyken çok hassastım, doğurduktan sonra bir süre daha devam etmişti.
Cinsiyetini emrak ettim, takip edeceğim :)
Sevgiler...

Duygu Yaman dedi ki...

Evet yakında dönmeye başlar valla. Ondan sonra tutabilene aşkolsun.. Ama dönmeye başlayınca da gece uykusunda yüzükoyun dönüp sonra sırtüstü dönemeyince ağlayıp uyanıyorlar..:( gidip döndürüp emziği verir vermez küt diye uykuya geri dalıyorlar ama;)

cido dedi ki...

Sedacim gaz sikintisini nasil cozdun.gaz durumunda neler yaptin..off cok sikintili bi durummm

Dışavurum dedi ki...

Çido, bizimki çok gaz sancısı çekiyordu, uykudayken bile kıvranıyordu.
Sab simplex diye bir ilaç kullandık, ağız damlası; tam anlamıyla geçirdi diyemem.
Beslendikten hemen sonra dik tutarak ağzından gaz çıkarmak, baştan önlemek için iyi bir yol.
Yüzüstü yatırıp, karın kısmına ılık su torbası koymak da rahatlatıyordu bebeği.
Geçiremezsen üzülme, o işin kesi bir çözümü yok sanırım :(
3. aydan sonra mucize bir şekilde kendiliğinden bitiyor!