25 Ocak 2012 Çarşamba

Shameless (U.S.) / GALLAGHER STYLE!

Arkadaşım bu ne güzel dizidir böyle. İlk bölümden sonra kendimi öyle kaptırdım ki, Efe uyusa da 1 bölüm daha izlesem diye 1 haftada ilk sezonu (12 bölüm) bitirdim.
Hepsi Detay ve Ajanda Dergi'de dizinin analizlerin okuyup etkilenmiştim, iyi ki önerileri dikkate almışım.





2004 yılından beri İngiltere'de yayınlanan seri, 2011'den bu yana Amerikan versiyonuyla karşımızda.
Amerika'nın yoksul mahallelerinden birinde yaşayan 6 çocuklu ve alkolik babalı aile, onlarla tanışmanızdan çok kısa bir süre sonra sizi de içlerine alıyor. Onlarla yaşamak isteyen kim olsa aralarına alacak gibiler zaten. Temiz ve bolluk içinde bir yaşam vaad etmiyorlar, kavga-dövüş,bela da eksik olmuyor evlerinden ama bir şekilde bu kadar olumsuzluğa rağmen orada olmak istiyorsunuz.


Yapım'ın öne çıkan en önemli özelliği, karakterlerin gerçekçi olması. Pekçoğumuza göre fazlasıyla sahtekar, vurdumduymaz ve utanmazlar ama kişilerin ve olayların kendi içinde tutarlılığının olması izleyiciyi; karakterleri tanımaya heveslendiriyor.


Güzel kıyafetler, pür makyaj, kasım kasım kasınılan dizilerden oldukça farklı. Türkiye'de E2 yayınlıyormuş, ben de TR'de yaşıyorum aslında :) ama benim elimde hazır CD'si vardı. (Bunu yazdığım için tutuklanma ihtimalim olabilir!)


Seyredin bence henüz tanışmadıysanız Gallagher'larla!




Balıketli kardeşlerime not: Dua edelim şu Emmy Rossum da pastaya, böreğe dadansın; çıtayı iyice yükeltiyor!

2 yorum:

Unknown dedi ki...

aaahh ahh emmy çıtayı birtek vücutla yükseltse iyi. opera sanatçısıymış.bir opera söylüyor şaşıp kalıyorsun.
bazen hayat hiç adil değil :)

Dışavurum dedi ki...

Banyosuyu, ağlamaya gidiyorum :)