9 Aralık 2009 Çarşamba

Balıkesir Muhasebecisi



Bu akşam Şehir Tiyatrolarında sergilenen 'Balıkesir Muhasebecisi' oyunundaydık. Muhallebici diyesim geliyor durmadan :)

Çocuk kitaplarından sonra ,ilk okuduğum Türk Yazar Reşat Nuri Güntekin kaleme almış senaryoyu. İlk okuduum yazar , bana okumayı sevdirdi klişelerine girmeyeceğim , başka bir yazar da okusam sonuç aynı hatta ve belki daha iyi de olabilirdi , bilemeyiz :)

Oyun müzikli falan neşe ile başlıyor , sonrası biraz durağan ve yetersiz geldi bana. Ama şöyle ki , mesajı direk aktaran , seyirci beğensin diye abartılı olan oyunculukları sevmiyorum.
Anne babalarımızın kuşağı bu oyunu sevecektir. "Ne ala Mualla" şeklinde espriler vardı ve yanımda oturan beyaz saçlı Bey çok güldü mesela .
Benim için de 20 sene sonra 'Beyaz saçlı Teyze Tarla Kuşuydu Juliet oyununda çok güldü , niye ki anlayamadık'  gibisinden şeyler diyecekler(yukarıdaki cümleyi ettim bunu hakettim ben:)). Karma felsefesi ...

Özetle vasat bir oyun idi , üzerinde durduğu konu ise çok güzeldi. Namus,dürüstlük gibi kavramlar üzerine ahkam kesmek kolay.Başa gelince namuslu davranmak asıl maharet ...

2 yorum:

Nesobaby dedi ki...

Engin 40 yılda bir tiyatroya geliyor o da vasat çıkıyor kötü olmuş yaww.Aama bizi tarla kuşuna götürcen di mi?

Dışa vurum dedi ki...

Evet , sözüm söz ! :) Ocak yada Şubat'ta.