6 Aralık 2009 Pazar

Marketten yemek tarifleri

Ben markete gittiğim zaman hiç çekinmem , gözüme kestirdiğim teyze'ye sorarım :
-Hangi lahana'yı alsam ? Sonderece analitik cevaplar gelir , ne yapacaksın lahanayla ? Tabii bunun turşusu , dolması , kapuskası oluyor , ona göre salık verilecek doğru lahananın tarifi ...

veya börek yapıcam , hangi peyniri seçeyim ? Hah tabii ki parametreler belirlenmeli yine . Sigara böreği mi , tepsi böreği mi ? Yufka tuzlu mu yoksa el açması ve tuzsuz mu ?

Bugün de kısırlık bulgur'u sordum alışveriş yapan bir hanımefendiye. Çünkü bulgur paketlerinin üzerinde sadece köftelik ve pilavlık yazıyor. Kısrılık hangisi karıştırıyorum :) Köftelik olanıymış.
Hemmen detaylı tarifi de ekleyiverdi teyzeciğim. Eğer kısırı sulu seviyorsam , önce bulguru sıcak suda bekletip , ardından içine biraz daha su katmalıymışım. ayrıca yeşilliği en son malzeme olarak koymalıymışım ki , yeşillikler sıcak ile pişmesin ; tazeliğini korusun.

Tarifler defalarca denenmiş , sorduğunuz 'hangisi' sorusuna verilecek karşılıklardan anlaşılacağı üzere de tamamen sizin zevklerinize yönelik ve sağlamcı.
Çok seviyorum ben bu markette ayaküstü alınan tarifleri , sosyalleşmeleri. Bir başkadır benim memleketim , lay lay lay laylay lay lay ...

2 yorum:

Nesobaby dedi ki...

:) ben üzerinde yazana değil tipine bakarak anlıyorum kısır için ince olan bulguru alırsın pilavını ise büyük olandan alırsın yani inceler kısıra dombililer pilavaaa :) hımmm demek kısır yaptın da bizi çağırmıyon cık cık cık aşkolsun :)

Dışa vurum dedi ki...

Sizde de yaparım seve seve Nesocuum ! :)